Coach4All

Een van de grootste bedreigingen voor onze gezondheid is toch wel chronische stress. Gezonde stress is goed voor ons. Zoek de uitdaging maar op! Maar zodra de stress overheerst tast dit de gezondheid aan. Daarom is het noodzakelijk een goed evenwicht te hebben tussen je fysieke en geestelijke gesteldheid wat bij velen is verstoord. Dit kan veroorzaakt worden door een streven naar welvaart waarbij welzijn uit het oog verloren wordt. Hervind balans en verminder klachten zoals overmatig piekeren, slaapproblemen, vermoeidheid, burn-out klachten, angsten en depressieve kenmerken. Maar denk ook aan klachten gerelateerd aan een auto-immuunziekte of een ongezonde relatie met betrekking tot eten of met jezelf.

Kennis maken

Ik maak graag eerst persoonlijk kennis met je in een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek. We bekijken dan samen wat voor jou het beste is. Dit is overigens een uitstekende manier om te ervaren of het een goed idee is een traject bij Coach4All te gaan volgen. Door op deze vertrouwelijke manier met elkaar om te gaan, behaal je de beste resultaten.

Facebook

Wil je geregeld op de hoogte worden gebracht van mijn activiteiten en aanbiedingen? Volg coach4all dan via facebook.

>>Klik hier<<

Mijn werkwijze als psychosociaal Coach & Counsellor kenmerkt zich door een concrete en praktische aanpak. Bij een 1-op-1 begeleidingstraject zijn een paar gesprekken vaak voldoende om je weer op weg te helpen. Vaak zoeken mensen mij op in periodes van onzekerheid, ontevreden zijn over zichzelf of over het contact met de buitenwereld. Er kan een gevoel ontstaan van “vastzitten” in bepaalde patronen waar je maar moeilijk van los kunt komen. Ik leer je op een positieve manier hier inzicht in te verkrijgen, zodat je minder automatisch zult reageren vanuit oude gewoontes met als belangrijkste uitgangspunt het aanleren van nieuw gedrag waardoor je weer steviger in het leven komt.

Deze ‘life-changing’ sessies bevatten een breed scala aan technieken die je kunnen helpen om jouw doelstellingen te bereiken; Korte Oplossingsgerichte Begeleiding, cognitieve gedragstherapie, NLP (Neuro Linguïstisch Programmeren), ZKM methodieken, RET, Mindfulness en uiteraard de meer traditionele psychosociale benaderingen.

Een verwijzing van de huisarts is niet nodig. Je kunt gewoon rechtstreeks contact met mij opnemen.

Hatha Yoga

Er bestaan meerdere vormen van Yoga. Alle lichamelijke vormen van Yoga vallen onder Hatha Yoga, dus ook Power Yoga, Ashtanga Yoga en hot Yoga. Het is een afwisseling van inspanning en ontspanning om lichaam en geest in balans te brengen. De les bestaat uit een harmonieus geheel van oefeningen (asana’s) en ademhalingstechnieken (pranayama), die met aandacht en geduld worden uitgevoerd. Er zijn ook krachtige en dynamische oefeningen. De les wordt afgerond met een totale diepe ontspanning (shavasan). Hatha Yoga vermindert stress en heeft een zeer gunstig effect op het zenuwstelsel, gewrichten, klieren en organen. Over het algemeen treedt er een versoepeling op in het lichaam en wordt de ademcapaciteit verbeterd. Het brengt de geest tot rust en zorgt voor nieuwe energie. Yoga is absoluut niet prestatiegericht en toegankelijk voor iedereen. Hatha Yoga leent zich uitstekend voor het behandelen van het leren omgaan met o.a. spanningsklachten, burn-out en depressie, hoofdpijn, rugklachten en ademhalingsproblemen zoals hyperventilatie.

Power yoga

Power yoga (ook wel ashtanga vinyassa yoga genoemd) is een krachtige dynamische vorm van Hatha Yoga. De les bestaat uit een ”flow” van oefeningen waarin de yogahoudingen bewegend worden uitgevoerd met nadruk op verbetering van de fysieke conditie, ondersteund door een speciale ademtechniek om een gezond en sterk lichaam te krijgen. De les eindigt met een totale diepe ontspanning. Het combineert de onmiskenbare voordelen van de klassieke yoga voor de geest met een eigentijdse dynamische training voor het hele lichaam. Het maakt gebruik van natuurlijke bewegingen die het hele lichaam beïnvloeden. ‘Power’ staat dan ook niet voor macht of kracht, maar voor energie. Power Yoga is een totale work out waarin de gehele mens aan bod komt. In een Power Yoga sessie komen lichamelijke en mentale kracht, souplesse, conditie en evenwichtigheid allemaal aan bod. Het helpt bij verminderen van stress en spanning, verhoogt energie en vitaliteit, helpt bij afvallen, verbetert kracht, souplesse en balans, verbetert de verbranding en de stofwisseling en helpt ook bij slaap en ontspanning. Het werkt dus niet alleen fysiek, maar zeker ook mentaal. En misschien nog wel belangrijker, poweryoga heeft een positieve invloed op je innerlijk. Je wordt er mentaal zowel sterker als flexibeler door.

Hoe snel werkt het?

Als je eenmaal per week oefent dan zul je binnen een half jaar merken dat je sterker en leniger wordt. Als je twee tot drie maal per week oefent dan kom je tot behoorlijk grote veranderingen en als je elke dag oefent dan verander je daarmee je leven. Eén keer per week een Yoga les volgen lijkt niet zo’n grote inzet: toch verandert het meer dan je zo zou denken. Je gaat namelijk de rest van de week je lichaam anders gebruiken, je wordt je meer bewust van je houding, je manier van bewegen en je ademhaling. Dat werkt enorm door. Twee tot drie maal per week oefenen lijkt best veel, maar als je een paar keer per week naast de lessen, een paar oefeningen en/of –series thuis doet, dan ben je echt al een heel eind in de goede richting. Als je elk dag Yoga doet dan verander je daarmee je leven. Het kan je bij heel veel dingen helpen. Dillema’s, keuzes, gezondheidskwesties. De één zal zich prettiger voelen bij 1x per week, de ander bij 2 tot 3x per week en weer een ander bij 5 à 7 x per week, maar als je het doet met de frequentie die het beste bij jou past, dan werkt het hoe dan ook 100% om de ultieme vorm van jezelf naar boven te halen.

Ontdek je eigen kracht!

Maak kennis met een eenvoudige methode waarmee de mens in staat wordt gesteld om zijn gezondheid positief te beïnvloeden. Een methode die wereldwijd terug is te vinden binnen geneeskundige- als ook religieuze systemen. Hier is dan ook veel wetenschappelijke onderzoek naar gedaan en het nut voor onze gezondheid is overduidelijk bewezen. De WHM bestaat uit 3 componenten: ademhaling, focus en graduele blootstelling aan koude. Te makkelijk voor woorden. Deze methode is een preventieve manier om mentaal en fysiek gezond te blijven, als ook fit en energiek te zijn. Maar werkt ook ijzersterk tegen stress of voor mensen die te kampen hebben met gezondheidsklachten. Ervaar het, want voelen is begrijpen!

Ademhalingsoefeningen

Deze zorgen o.a. voor een betere verhouding tussen zuurstof O₂ en koolstofdioxide CO₂ en een beter zuurstoftransport. Verder komt er meer energie vrij en vertraagt het verzuring.

Mindset / Focus

De juiste mindset en inzet zorgt ervoor dat je krachtig in je systeem komt en van daaruit effectief kunt functioneren. Een combinatie van actieve focus en meditatief gewaarzijn.

Blootstelling aan koude

Leidt o.a. tot een daling van ontstekingseiwitten en, zeker in combinatie met de andere onderdelen, tot een sterker cardiovasculair systeem oftewel hart- en vatenstelsel.

Direct voelbare effecten als je start met de methode

– Je slaap als een baby.
– Je voorkomt en vermindert ontstekingen.
– Je hebt meer energie door effectieve ademhalingsoefeningen.
– Je voelt je creatiever en vrijer in het hoofd.
– Je verlaagt stress, zowel thuis als op het werk.
– Je breng de natuurlijke balans in je gemoedstoestand terug.
– Je herstelt sneller van inspanning, door je lichaam te ontzuren.
– Je verbrandt meer vet, door te trainen met koude.
– Je brengt je sportprestaties naar een hoger niveau.

De kern van deze training is leren omgaan met een auto-immuunziekte, het beheersbaar maken van de klachten en generen van energie. Iedereen die een auto-immuunziekte heeft zoals de ziekte van Bechterew, spondylartropatie, fybromyalgie of een andere vorm, kan deelnemen. Er zijn speciale trainingen voor volwassenen (ouder dan 25 jaar) en voor ouderen (ouder dan 60 jaar).

Naast yoga, leer je tijdens deze training je concentratie- en ademhalingstechnieken aan die samen met graduele blootstelling aan koude er voor zorgen dat je je lichaam beter onder controle krijgt en zo je gezondheid optimaliseert. Er worden eeuwenoude vaardigheden gecombineerd met moderne wetenschap. Je neemt de regie over je leven in eigen hand, gaat beter om met pijn en vermoeidheid en je zult beter weten hoe je je kunt ontspannen en bewegen.

Direct voelbare effecten:
Je immuunsysteem krijgt een boost en wordt sterker.
Je krijgt meer energie.
Je hebt minder pijn.
Je brengt de natuurlijke balans in je gemoedstoestand terug.
Je herstelt sneller van inspanning door je lichaam te ontzuren.

Oriëntatie Training Omgaan met reuma
2 avonden van 2,5 uur verdeeld over een periode van twee weken.
De drie componenten van mind set, ademhaling en koude blootstelling worden uitgelegd en aangeleerd. Ervaar zelf de gecombineerde kracht van deze facetten en beïnvloedt je mentale en fysieke gezondheid. Ervaar lichaamscontrole.

Cursusinformatie zaterdagcursus
We organiseren deze training ook op zaterdag in Asten van 10.00 tot 16.00 uur.

Verdieping Training Omgaan met reuma
6 avonden van 2,5 uur verdeeld over een periode van zes weken.
Naast verdieping in de drie elementen, is dit een training van motivatie en persoonlijke begeleiding waarin tevens gedrag, voeding en fysieke aspecten op jou worden afgestemd zodat het steeds minder moeite kost het nieuwe leefpatroon vast te houden en je gezondheid optimaliseert.

Aantal deelnemers
Minimaal 6 en maximaal 12.

Een van de grootste bedreigingen voor onze gezondheid is toch wel chronische stress. Gezonde stress is goed voor ons. Zoek de uitdaging maar op! Maar zodra de stress overheerst tast dit de gezondheid aan. Daarom is het noodzakelijk een goed evenwicht te hebben tussen ontspanning en inspanning. Het evenwicht tussen de fysieke en geestelijke gesteldheid raakt bij velen verstoord. Dit kan veroorzaakt worden door een streven naar welvaart waarbij welzijn uit het oog verloren wordt.

Maak kennis met een eenvoudige methode waarmee de mens in staat wordt gesteld om zijn gezondheid positief te beïnvloeden via het autonome zenuwstelsel wat voorheen als onmogelijk werd beschouwd (Kox et al., 2014). Ervaar zelf de therapeutische en gezondheid bevorderende werking van verschillende elementen zoals ademhalingstechnieken, yoga oefeningen en blootstelling aan koude. Te makkelijk voor woorden. Deze methode is een preventieve manier om mentaal en fysiek gezond te blijven. Maar werkt ook ijzersterk tegen stress of voor mensen die te kampen hebben met gezondheidsklachten. Veelvuldig wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat mensen die hiermee trainen in staat zijn om hun autonome zenuwstelsel positief te beïnvloeden. In je autonome zenuwstelsel wordt onder andere je temperatuur geregeld, je hartslag, bloeddruk, ademhaling en of je bloedvaten open – of juist dichtgaan. Dus alles wat er in je lichaam gebeurt, zonder dat je er acht op slaat. Tijdens deze cursus leer je invloed uit te oefenen op je fysieke en mentale balans waardoor je veel energie kunt herwinnen. Ervaar de kracht vooral zélf. Voelen is weten! Ook als je kerngezond bent en/of sportprestaties wilt verbeteren.

Oriëntatie Training Optimaliseer je gezondheid!
2 avonden van 2,5 uur verdeeld over een periode van twee weken.
De verschillende componenten van mind set, ademhaling, yoga en koude blootstelling worden uitgelegd en aangeleerd. Ervaar zelf de gecombineerde kracht van deze facetten en neem de regie in eigen hand, ervaar lichaamscontrole.

Cursusinformatie zaterdagcursus
We organiseren deze training ook op zaterdag in Asten van 10.00 tot 16.00 uur. De kosten voor deze cursus bedragen € 99,- inclusief lunch.

Verdieping Training Optimaliseer je gezondheid!
6 avonden van 2,5 uur verdeeld over een periode van zes weken.
Naast verdieping in de basis elementen, is dit een training van motivatie en persoonlijke begeleiding waarin tevens gedrag, voeding en fysieke aspecten op jou worden afgestemd zodat het steeds minder moeite kost het nieuwe leefpatroon vast te houden en je gezondheid optimaliseert.

Aantal deelnemers
Minimaal 6 en maximaal 12.

img_7087

Al als klein kind had ik de wens om meer inzicht te willen ontwikkelen in de mens. Deze behoefte is blijven bestaan en is onuitputtelijk. Ik ben constant op zoek naar manieren om mezelf telkens verder te ontwikkelen om de ingebouwde vermogens van de mens zo optimaal mogelijk te gebruiken om een vitaal, gezond en gelukkig leven te leiden. Ik ben een Coach & Counsellor in hart en nieren. Inmiddels doe ik dit al meer dan 10 jaar – vanuit mijn eigen praktijk. Ik heb me door de jaren heen verder gespecialiseerd op persoonlijke ontwikkeling, fysieke en mentale gezondheid en yoga.

Mijn naam is Astrid Manders, 44 jaar oud en woon in Asten. Ik ben een Coach & Counselor in hart en nieren. Naast moeder zijn van vier kinderen, heb ik mijn doel gevonden mensen te begeleiden hun eigen kracht en kwaliteit te vinden. Ik heb diverse opleidingen en trainingen gevolgd waaronder een HBO Coaching & Counseling, Gezondheidspsychologie, Master NLP, Mindfulness, gecertificeerd yogadocente en ben ik Wim Hof Methode instructeur.

Steekwoorden zijn nuchter, humor, geduldig, empatisch, rust, enthousiast, helder, doortastend, inlevend.

Als reumapatiënt ervaar ik dagelijks de vele voordelen van yoga en de Wim Hof Methode. Ook ik voel me veel sterker, heb meer energie, maar vooral zijn mijn klachten met 70% verminderd! Enkel door het toepassen van de diverse facetten van cognitieve kennis, koude training en yoga. Ontdek je eigen kracht en invloed op je mentale en fysieke gezondheid, ervaar lichaamscontrole. Het is voor ieder mens mogelijk een gezond en gelukkig leven te leiden, vol energie en daar past deze eclectische methode volledig in!

Persoonlijk Coaching/Counselling traject

Kennismaking circa 30 minuten: gratis.
Consult particulieren (per 60 minuten): € 79,50 incl. BTW.

Workshop Wim Hof Methode

Twee dagdelen van 10.00 uur – 16.00 uur, incl. lunch
€ 95,-

Yoga abonnement

1 les = 1,15 uur
Maak gebruik van een gratis proefles!

Maandabonnement
1 x per week = € 30,-
2 x per week = € 47,50
Onbeperkt = € 52,50
Losse lessen (zonder abonnement) = € 10,-

Training Optimaliseer je gezondheid!

(aanvang op basis van inschrijving)
Oriëntatie training 2 avonden van 2,5 uur
€ 89-

Zaterdagcursus van 10.00 tot 16.00 uur, incl. lunch
€ 99,-.

Verdieping training 6 avonden van 2,5 uur
€ 229,-.

Prijzen gelden per persoon en incl. BTW koffie, thee en uitgebreide manual.

Training Omgaan met reuma!

Oriëntatie Training 2 avonden van 2,5 uur
€ 89,-.

Zaterdagcursus van 10.00 tot 16.00 uur, incl. lunch
€ 99,-

Verdieping Training 6 avonden van 2,5 uur
€ 229,-

Voor alle abonnementen geldt

• Lesgeld per twee maanden vooraf voldoen via bank of contant.
• Eerste betaling: minimaal 2 kalendermaanden.
• Opzegtermijn: een opzegging dient per mail te worden verstuurd met een termijn van een maand.
• De vakanties zijn inbegrepen in het lesgeld. Het vaste maandelijkse bedrag is gebaseerd op het jaarlijks aantal geplande lessen.
• De vakantie sluitingsweken zijn hier al vanaf gehaald.

1-12-2016

Alhoewel ik flink wat reserves en twijfels had om naar een coach te gaan om bepaalde problemen te bespreken wil ik hier melden dat ik vanaf de dag dat ik bij Astrid binnenstapte geen moment spijt heb gehad dat ik dat gedaan heb. Ze wist op een fijne en prettige manier me na te laten denken over waarom en hoe ik bepaalde beslissingen neem in mijn leven. Door me te wijzen op de vaste patronen en eigenschappen die ik mezelf aangeleerd heb is het me gelukt om deze op een positieve manier aan te passen en om te buigen. Ik heb van haar geleerd om buiten de bestaande structuren te kijken en ook om bepaalde gebeurtenissen los te laten. Ik kijk dan ook positief terug op de sessies die ik met Astrid gehad heb. Bedankt voor alles! Tom

11-10-2016

Dankzij jouw begeleiding kan ik in deze moeilijke tijd terugpakken op wat ik begin dit jaar van jou geleerd heb. Ik heb mijn schriftje wat jij mij gegeven hebt er weer bij gepakt en zag dat ik in de afgelopen periode in mijn oude patronen bij gestapt, zoals mezelf wegcijferen. Ik weet nu ook wat ik kan doen om hieruit te komen, dat heb ik tenslotte begin van het jaar ervaren tijdens de begeleiding. Wat heb ik gedaan? Ik heb mezelf belangrijk gemaakt en heb geluisterd naar mijn behoeftes (rust, bezinning, alleen zijn). Daarbij heb ik de wetenschap en het vertrouwen dat ik de juiste keuzes voor mezelf maak of ga maken. Bedankt daarvoor. Liefs, Wilma

17-09-2016

Astrid hield mij een spiegel voor, waardoor ik mezelf behoorlijk ben tegengekomen. Vanaf dat punt zijn we flink aan de slag gegaan en ben ik (samen met Astrid) opgeklommen tot waar ik nu sta. Ik sta weer sterk in het leven. Zij heeft mij hierin enorm goed begeleid. Ze heeft mij geleerd om dichter bij mezelf te komen en te blijven. Alsook heeft ze mij handvaten gegeven waarmee ik verder kan. Manja,

30-8-2016

Ik ben nog steeds erg blij dat ik via een vriendin, die erg positief was over jou, bij jou ben gekomen. De gesprekken met jou hebben mij inzicht gegeven in eigen gedrag. Doordat ik leerde waardoor ik me bepaald gedrag had aangeleerd ben ik in staat geweest dit te veranderen. Dit heeft me sterker gemaakt en dat heeft me veel opgeleverd. Wat ik ook erg fijn vind is dat ik steeds weer bij je terecht kan omdat het leren over mezelf niet stopt. Soms zijn er gebeurtenissen die me uit evenwicht brengen en dan is het fijn dat een enkel gesprek met jou er voor zorgt dat ik weer verder kan. Ik heb ontzettend veel van je geleerd en dat wat ik steeds weer terug haal is dat wat er ook gebeurt ik zelf altijd een keuze heb hoe ik er mee om wil gaan. Bedankt daarvoor. Lieve groet Antoinette

7-8-2016

Beste Astrid,
Een aantal jaar geleden merkte ik dat ik er met mezelf niet uit kwam. Ik kon er de vinger niet op leggen maar echt gelukkig was ik niet. Dit gevoel sluimerde maar waardoor ik op automatische piloot door ging. Ik had al vele goede verhalen gehoord over de goede sturing en hulp van Astrid, dus ik dacht ‘let’s give it a shot’.. Nou, ik kan best zeggen dat ze mijn leven in een hele positieve zin veranderd heeft. Uiteraard heb ik het ook zelf moeten doen maar wel met twee GOUDEN handvatten. Ik ben Astrid nog altijd heel dankbaar en dat mag best gezegd worden! Marty

28-5-2016

Beste Astrid,
Ik ben erg geholpen door Astrid. Via een combinatie van technieken leerde ze me meer zelfvertrouwen en innerlijke rust te krijgen, evenals technieken voor de momenten waarop je even het idee hebt geen grip te hebben. Het heeft mij handvatten gegeven, welke ik ook in toekomstige situaties kan toepassen. Gr. Reily

Beste Astrid,
Je hebt me ontzettend fijn geholpen bij het terugvinden van mezelf, het terugkeren naar mijn basis en het uitzetten van de bakens op weg naar een toekomst vol rust, genieten en optimisme! Dank je wel! Gr. Marieke

Beste Astrid,
Het gaat goed met me, ook al komen er soms oude patronen voorbij. Het verschil is dat ik het nu herken, en dat ik er van een afstandje naar kan kijken. Dankzij jouw goede tips en door jou verkregen inzichten heb ik het aardig onder controle. Heb enorm veel aan je gehad en zelfs mijn kinderen hebben er baat bij. Mocht het nog ooit nodig zijn weet  ik je te vinden. Wens je veel succes met je praktijk, voor mij heb je heel veel betekend. Bedankt! Ilse

Beste Astrid,
Ik kijk terug op een heftige periode waarin jij een grote rol hebt gespeeld. Ik ben je daar dankbaar voor omdat ik jouw steun, tips en positiviteit enorm heb gewaardeerd. Het heeft me verder geholpen in een persoonlijk proces wat nog lang niet is voltooid. Dat realiseer ik me heel goed. Er komen nog steeds veel zaken op mijn bordje waarmee ik iets moet maar heb voldoende handreikingen gekregen van jou om ermee verder te kunnen. In het leven zal dat altijd blijven en een positief zelfbeeld is een belangrijke voorwaarde. Dat heb je mij weer gegeven. Ik wil benadrukken dat jij daar een grote bijdrage in hebt geleverd en je daarvoor ontzettend bedanken. Weliswaar zonder bloemen of fanfare maar vanuit een diepe bewondering voor jouw vak en jou in het bijzonder. ’T Ga je goed, heel veel groeten van mij. Patrice

Beste Astrid,
Ik wil je even bedanken voor mij te zien als persoon, aangezien je de eerste bent die me niet voor gek verklaard! Ik voel me erg op mijn gemak bij jou en wil liever wachten dan weer een nieuwe weg inslaan met een ander. Je hebt me al enorm geholpen en ik lees graag terug in mijn schrift en merk dat ik in deze korte tijd al veel heb bereikt met jou samen. Tonnie

Contact

Coach4All
Polderweg 58
5721 JG Asten
info@coach4all.nl
06-53557601

K.v.K. 17263287
Bankrelatie Rabobank NL33 RABO 011.17.76.538

Algemene voorwaarden: Download PDF

Agenda

Wekelijks:.
Hatha Yoga les
Dinsdag 19.30 – 20.45 uur
Woensdag 09.00 – 10.15 uur
Vrijdag 09.00 – 10.15 uur

Power Yoga les
Maandag 19.30 – 20.45 uur
Woensdag 19.30 – 20.45 uur

Privéles yoga op aanvraag
Privébegeleiding koude training op aanvraag
Workshop koude training in Asten
Training Omgaan met reuma!
Training Optimaliseer je gezondheid!

Contactformulier