ACT |
ACCEPTANCE AND COMMITMENT THERAPY

ACT

Acceptance and commitment therapy

ACT is een afkorting van Acceptance and Commitment Therapy en is een vorm van gedragstherapie. Veel mensen worstelen met emoties of gedachten die ze liever niet willen hebben. Niemand wil verdriet, somberheid, zelfkritiek, negatieve gedachten, angst of onzekerheid in zijn leven, maar het is er wel. ACT kan je helpen deze gevoelens te verminderen.

Het gevecht tegen emoties of gedachten die je liever niet wilt hebben kost energie en is niet te winnen. Sterker nog: de worsteling levert meer ellende op. Hoe meer je probeert negatieve emoties eronder te houden, hoe sterker ze worden. Zoals je een bal onder water duwt. Hoe dieper je hem duwt, hoe meer kracht het kost en hoe sneller hij weer aan de oppervlakte is als je hem loslaat.

Acceptatie
ACT helpt om uit dit gevecht te stappen. Verdriet hoort erbij en mag er zijn. De ACT is een praktische en concrete methode om tot acceptatie te komen. Dat maakt ruimte vrij om tijd en energie te investeren in de dingen die werkelijk belangrijk zijn, de waarden die iedereen heeft, maar die vaak ondersneeuwen in de drukte van alledag.

Denkpatronen herkennen
Mindfulness oefeningen horen bij de ACT. Ze helpen om eigen denkpatronen te herkennen en milder te oordelen. Negatieve emoties verdwijnen niet, maar hoeven niet meer het hele leven te bepalen. Want er is nog zoveel meer.
De ACT methode wordt gebruikt in groepstraining, maar ook individueel is deze methode inzetbaar.

Recensies

Ik wil je bij deze super bedanken voor je tijd en energie die je in deze training hebt gestopt. Het heeft mijn leven veranderd, wauw!

Contact

Coach4All
Polderweg 58
5721 JG ASTEN
06-53557601
info@coach4all.nl

Neem direct contact op


K.v.K.: 17263287
Bankrelatie Rabobank: 1117.76.538

COPYRIGHT 2019 COACH 4 ALL | Algemene Voorwaarden | Privacyverklaring